Topliftille myönnetty kehittämisavustusta energiatehokkuuden ja liikenteen sähköistymisen edistämiseen
Toplift Finland Oy on yksi Suomen johtavista itsepurkavien ja kapelliperävaunujen valmistajista. Yrityksessä tiedostetaan energiamarkkinan ja ilmastotavoitteiden mukanaan tuomat väistämättömät muutokset ...
Hakeperävaunut tuovat tehokkuutta hakkeen kuljetukseen
Hakkeen kuljettaminen on yksi kriittisimmistä osista bioenergian tuotantoketjua. Olipa kyseessä lyhyet kuljetusmatkat metsätöiden jälkeen tai pidemmät siirrot lämpölaitoksille, tehokkaat ja ...
Kapellilavan hyödyt kappaletavarakuljetuksessa
Kapellilava on lavarakenteinen perävaunu, jonka päällä on kevytrakenteinen kangas- tai muovipeite, eli kapelli. Kapellin tarkoituksena on suojata kuljetettavaa lastia esimerkiksi ...
Puoliperävaunu betonielementtien kuljetukseen
Betonielementtien kuljetus on yksi rakennuslogistiikan vaativimmista osa-alueista. Elementit ovat usein suuria, raskaita ja muodoltaan haastavia, mikä asettaa erityisiä vaatimuksia kuljetuskalustolle. ...
Sähköinen liikenne oiva valinta tehtaan sisäisiin ajoihin
Raskaan liikenteen sähköistäminen ja sähkön hyödyntäminen teollisuudessa ovat keskeisiä askelia kohti kestävämpää tulevaisuutta. Sähköajoneuvojen käyttö tarjoaa merkittäviä etuja, kuten pienempiä ...
Vaihtoehtoisten energiamuotojen jakeluinfran kehitys ei auta syrjäseuduilla
Liikenne- ja viestintäministeriössä valmistellaan kansallisen liikenteen vaihtoehtoisten käyttövoimien jakeluinfraohjelmaa. Uusiutuvien energiamuotojen käytön edistämiseen keskittyvä ohjelma on askel kohti puhtaampaa liikennettä ...
Tieverkoston heikkeneminen lisää kuljetuskaluston ja kuljettajien vaatimuksia
Viime vuosikymmenen aikana vähäliikenteisten teiden päällysteet ovat heikentyneet, ja samalla bioenergian raaka-aineiden kysyntä on kasvanut. Uusiutuvan energian liikennesuoritteen kasvu korostaa ...
Ketjupurkavan kaluston tarve kasvaa bioenergia-alan kasvun myötä
Bioenergian käyttö on jatkuvassa kasvussa. Uusiutuvan energian raaka-aineiden kuten hakkeen kuljetusten liikennesuorite kasvaa arviolta jopa 30 miljoonaan kilometriin vuonna 2025. ...
Kiristyvät turvallisuusvaatimukset nostavat ajoneuvojen hintoja 1.7.2024 alkaen
EU:n uusi kuorma-autojen turvallisuusasetus (GSR-asetus) astuu voimaan heinäkuun alussa. Asetus edellyttää, että kaikissa 1.7.2024 alkaen käyttöön otettavissa raskaissa ajoneuvoissa ja ...
Topliftin rakentaman kaluston käytettävyys perustuu hyvään tarvekartoitukseen
Sujuva arki töissä muodostuu siitä, että ne pienet työntekoon vaikuttavat yksityiskohdat on otettu huomioon, jotta kaikki on mahdollisimman mutkatonta ja ...
Taisto ja Riitta-Liisa jäävät pois Topliftin operatiivisesta toiminnasta
”Eihän sitä vielä ole oikein sisäistänyt”, kuuluu vastaus kysymykseen miltä nyt tuntuu. Taisto ja Riitta-Liisa ovat jäämässä pitkän uran päätteeksi ...
Kaluston rakentaminen vaatii automyyjän ja päällirakentajan yhteistyötä
Päällirakenteiden valmistaminen ja muutostyöt vaativat ymmärrystä niin auton kuin alustankin tekniikasta. Tämän vuoksi, kun olet hankkimassa uutta kalustoa, kannattaa varmistaa ...