Topliftin rakentaman kaluston käytettävyys perustuu hyvään tarvekartoitukseen
Sujuva arki töissä muodostuu siitä, että ne pienet työntekoon vaikuttavat yksityiskohdat on otettu huomioon, jotta kaikki on mahdollisimman mutkatonta ja ...
Kaluston rakentaminen vaatii automyyjän ja päällirakentajan yhteistyötä
Päällirakenteiden valmistaminen ja muutostyöt vaativat ymmärrystä niin auton kuin alustankin tekniikasta. Tämän vuoksi, kun olet hankkimassa uutta kalustoa, kannattaa varmistaa ...
Hankinta- ja käyttökustannusten tasapainottaminen perävaunua valittaessa
Käymme väliin asiakkaidemme kanssa keskustelua siitä, kannattaako tiettyä ajoa varten valita täysperävaunu vai puoliperävaunu. Laskelmat ovat väliin hyvinkin suoraviivaisia ja ...
Ajetaanko haketta tulevaisuudessa pelkästään täysperävaunuyhdistelmällä?
Metsähakkeen käyttöä on tarkoitus lisätä niin lämmön, sähkön kuin myös liikenteen biopolttoaineiden tuotannossa. Oksat, kannot ja rangat hakkeeksi ja jatkokäyttöön; ...
Kuljetuskaluston modernisointi tai muutostyö voi olla ratkaisu saatavuuspulaan
Kuljetuskaluston toimitusajat ovat tällä hetkellä pitkiä. Tilanne on ollut heikko koko koronapandemian ajan ja nyt Ukrainan sodan vaikutukset raaka-ainemarkkinaan aiheuttavat ...
Kaluston modernisointi ja kehittäminen auttavat pitämään huolta kustannuskilpailukyvystä
Kalusto kuluu ja laitteet vanhenevat. Raskaankin kaluston kohdalla osa asioista kestää paremmin aikaa ja osa heikommin. Jos jokin osa alkaa ...
Raskas kalusto kelien armoilla – parempaa turvallisuutta ja käytettävyyttä
Kuljetuskaluston talvikelin turvallisuuteen, käytettävyyteen ja kestävyyteen voidaan vaikuttaa huolloilla sekä erilaisilla laitteilla.
Korkean kapasiteetin HCT-yhdistelmät ovat yleistyneet tieliikenteessä
Uuden tieliikennelain myötä 1.6.2020 voimaan astui myös HCT-määräys, jolla on määritetty uudentyyppisten ajoneuvoyhdistelmien tarkemmat tekniset vaatimukset.
Topliftin seinänostokoneikko päällirakentamisen tarpeisiin
Topliftin valmistamat seinänousevat vaunut varustellaan lähes poikkeuksetta yrityksen itse kehittämällä seinänostokoneikolla.
Ajoneuvoyhdistelmien enimmäispituudeksi 34,5 metriä
Valtioneuvoston asetus uusista ajoneuvoyhdistelmien mitoista tuli voimaan 21.1.2019 ja ajoneuvoyhdistelmien suurin sallittu pituus kasvoi.
Alan parhaat koneikot – tehoa ja voimaa työhön
Perävaunujen keskeisiin toimintoihin, kuten lastin purkamiseen ja seinän nostamiseen vaaditaan tehokkaat koneikot.
Kuinka raskaan kaluston mitat ja massat kehittyvät ?
Liikenne- ja viestintäministeriöllä oli vuonna 2018 meneillään hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi.