Ajetaanko haketta tulevaisuudessa pelkästään täysperävaunuyhdistelmällä?
Metsähakkeen käyttöä on tarkoitus lisätä niin lämmön, sähkön kuin myös liikenteen biopolttoaineiden tuotannossa. Oksat, kannot ja rangat hakkeeksi ja jatkokäyttöön; ...
Kuljetuskaluston modernisointi tai muutostyö voi olla ratkaisu saatavuuspulaan
Kuljetuskaluston toimitusajat ovat tällä hetkellä pitkiä. Tilanne on ollut heikko koko koronapandemian ajan ja nyt Ukrainan sodan vaikutukset raaka-ainemarkkinaan aiheuttavat ...
Kuormausnosturin määräaikaistarkastus
Kuormausnostureiden määräaikaistarkastukset perustuvat lakiin. Avaamme kattavassa kirjoituksessamme, millaisia tarkastuksia nostureille tehdään, kuinka usein niitä pitää tehdä ja mitä niissä tarkkaan ...
Jarrujen asennus ja korjaus
Raskaan kaluston ajossa ei ole varaa tinkiä turvallisuudesta. Ja mikäpä olisi turvallisuuden kannalta tärkeämpää, kuin moitteettomasti toimivat jarrut? Mikä on ...
Raskas kalusto kelien armoilla – parempaa turvallisuutta ja käytettävyyttä
Kuljetuskaluston talvikelin turvallisuuteen, käytettävyyteen ja kestävyyteen voidaan vaikuttaa huolloilla sekä erilaisilla laitteilla.
Korkean kapasiteetin HCT-yhdistelmät ovat yleistyneet tieliikenteessä
Uuden tieliikennelain myötä 1.6.2020 voimaan astui myös HCT-määräys, jolla on määritetty uudentyyppisten ajoneuvoyhdistelmien tarkemmat tekniset vaatimukset.
Topliftin joustavat raskaan kaluston varaosatoimitukset
Toplift valmistaa päällirakenteet ja perävaunut käyttämällä varaosia, joilla on hyvä saatavuus ja jotka voidaan vaihtaa helposti.
5 askelta kuormausnosturin valintaan
Kuormausnosturi sopii mm. soran, hiekan, rakennusmateriaalien ja -tarvikkeiden käsittelyyn ja sitä voidaan käyttää myös kaivamiseen.
Mitkä ovat perävaunujen yleisimmät viat?
Topliftin korjaamolle tulevissa perävaunuissa ilmenee toistuvasti tietyn tyyppisiä ongelmia. Mitkä ovat perävaunujen yleisimmät viat?
Tiedätkö perävaunusi huollon tarkastuskohteet?
Muistatko sinä tarkistaa perävaunusi huoltokohteet säännöllisesti? Lue, kuinka pidät pyörät pyörimässä ja kuljetusten tehokkuuden hyvänä.
Ajoneuvoyhdistelmien enimmäispituudeksi 34,5 metriä
Valtioneuvoston asetus uusista ajoneuvoyhdistelmien mitoista tuli voimaan 21.1.2019 ja ajoneuvoyhdistelmien suurin sallittu pituus kasvoi.
Kuinka raskaan kaluston mitat ja massat kehittyvät ?
Liikenne- ja viestintäministeriöllä oli vuonna 2018 meneillään hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi.