Ketjupurkavan kaluston tarve kasvaa bioenergia-alan kasvun myötä

Bioenergian käyttö on jatkuvassa kasvussa. Uusiutuvan energian raaka-aineiden kuten hakkeen kuljetusten liikennesuorite kasvaa arviolta jopa 30 miljoonaan kilometriin vuonna 2025. ...

Lue artikkeli

Ajetaanko haketta tulevaisuudessa pelkästään täysperävaunu­yhdistelmällä?

Metsähakkeen käyttöä on tarkoitus lisätä niin lämmön, sähkön kuin myös liikenteen biopolttoaineiden tuotannossa. Oksat, kannot ja rangat hakkeeksi ja jatkokäyttöön; ...

Lue artikkeli

Kuljetuskaluston modernisointi tai muutostyö voi olla ratkaisu saatavuuspulaan

Kuljetuskaluston toimitusajat ovat tällä hetkellä pitkiä. Tilanne on ollut heikko koko koronapandemian ajan ja nyt Ukrainan sodan vaikutukset raaka-ainemarkkinaan aiheuttavat ...

Lue artikkeli

Raskas kalusto kelien armoilla – parempaa turvallisuutta ja käytettävyyttä

Kuljetuskaluston talvikelin turvallisuuteen, käytettävyyteen ja kestävyyteen voidaan vaikuttaa huolloilla sekä erilaisilla laitteilla.

Lue artikkeli

Korkean kapasiteetin HCT-yhdistelmät ovat yleistyneet tieliikenteessä

Uuden tieliikennelain myötä 1.6.2020 voimaan astui myös HCT-määräys, jolla on määritetty uudentyyppisten ajoneuvoyhdistelmien tarkemmat tekniset vaatimukset.

Lue artikkeli

Tasonostolaite – kevyt ratkaisu takaa monipuoliset ajot

Tasonostolaite on yksinkertainen ja kevyt vaihtolavalaite, joka mahdollistaa erilaisten kuormatilojen käytön samalla autolla.

Lue artikkeli

Topliftin joustavat raskaan kaluston varaosatoimitukset

Toplift valmistaa päällirakenteet ja perävaunut käyttämällä varaosia, joilla on hyvä saatavuus ja jotka voidaan vaihtaa helposti.

Lue artikkeli

5 askelta kuormausnosturin valintaan

Kuormausnosturi sopii mm. soran, hiekan, rakennusmateriaalien ja -tarvikkeiden käsittelyyn ja sitä voidaan käyttää myös kaivamiseen.

Lue artikkeli

Ketjupurkuvaunun toteutus omamassaa ja tilavuutta optimoiden

Erityisesti hakevaunujen valmistuksessa korostuvat perävaunun tilavuuden ja omamassan optimoinnin merkitys.

Lue artikkeli

Ajoneuvoyhdistelmien enimmäispituudeksi 34,5 metriä

Valtioneuvoston asetus uusista ajoneuvoyhdistelmien mitoista tuli voimaan 21.1.2019 ja ajoneuvoyhdistelmien suurin sallittu pituus kasvoi.

Lue artikkeli

Perävaunun rakenne, lattia ja varustelu tarpeen mukaan

Topliftin ketjupurkavat ja seinänousevat vaunut tehdään kestämään kovaa käyttöä ja niiden komponentit valitaan kuljetusolosuhteiden perusteella.

Lue artikkeli

Kuinka raskaan kaluston mitat ja massat kehittyvät ?

Liikenne- ja viestintäministeriöllä oli vuonna 2018 meneillään hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi.

Lue artikkeli