Ajetaanko haketta tulevaisuudessa pelkästään täysperävaunuyhdistelmällä?
Metsähakkeen käyttöä on tarkoitus lisätä niin lämmön, sähkön kuin myös liikenteen biopolttoaineiden tuotannossa. Oksat, kannot ja rangat hakkeeksi ja jatkokäyttöön; ...
Kuljetuskaluston modernisointi tai muutostyö voi olla ratkaisu saatavuuspulaan
Kuljetuskaluston toimitusajat ovat tällä hetkellä pitkiä. Tilanne on ollut heikko koko koronapandemian ajan ja nyt Ukrainan sodan vaikutukset raaka-ainemarkkinaan aiheuttavat ...
Kaluston modernisointi ja kehittäminen auttavat pitämään huolta kustannuskilpailukyvystä
Kalusto kuluu ja laitteet vanhenevat. Raskaankin kaluston kohdalla osa asioista kestää paremmin aikaa ja osa heikommin. Jos jokin osa alkaa ...
Kuormausnosturin määräaikaistarkastus
Kuormausnostureiden määräaikaistarkastukset perustuvat lakiin. Avaamme kattavassa kirjoituksessamme, millaisia tarkastuksia nostureille tehdään, kuinka usein niitä pitää tehdä ja mitä niissä tarkkaan ...
Jarrujen asennus ja korjaus
Raskaan kaluston ajossa ei ole varaa tinkiä turvallisuudesta. Ja mikäpä olisi turvallisuuden kannalta tärkeämpää, kuin moitteettomasti toimivat jarrut? Mikä on ...
Kuljettajan työturvallisuutta voidaan parantaa perävaunun suunnittelulla ja huollolla
Työturvallisuus on asia, joista kuljetusliikkeet eivät halua tinkiä. Kuljettaja on kuljetusliikkeen tärkein resurssi ja tapaturmiin ei ole varaa, jos halutaan ...
Kuinka paljon ajokalustolla on vaikutusta kuljetusliikkeen kilpailukykyyn?
Kuinka kuljetusyrityksen kilpailukykyyn ja ajosuoritteiden kannattavuuteen voidaan vaikuttaa nimenomaan kaluston näkökulmasta?
Raskas kalusto kelien armoilla – parempaa turvallisuutta ja käytettävyyttä
Kuljetuskaluston talvikelin turvallisuuteen, käytettävyyteen ja kestävyyteen voidaan vaikuttaa huolloilla sekä erilaisilla laitteilla.
Korkean kapasiteetin HCT-yhdistelmät ovat yleistyneet tieliikenteessä
Uuden tieliikennelain myötä 1.6.2020 voimaan astui myös HCT-määräys, jolla on määritetty uudentyyppisten ajoneuvoyhdistelmien tarkemmat tekniset vaatimukset.
Toplift panostaa perävaunuissaan käytettävyyteen
Perävaunujen käytettävyys tarkoittaa helppokäyttöisyyttä, tarkoituksenmukaisuutta ja tehokkuutta tiettyyn ajotarpeeseen valmistetuissa vaunuissa.
Ajotarpeen mukaiset perävaunut ovat optimoituja täsmäratkaisuja
Topliftin Janne Ikäheimonen kertoo millaisiin ajotarpeisiin Topliftillä on tehty viime aikoina perävaunuja?
Millainen on kustannustehokas perävaunu ja päällirakenne?
Millaisia kustannuksia raskaan kaluston päällirakenteeseen tai perävaunuhankintaan liittyy ja voidaanko niihin vaikuttaa jotenkin?