Ajetaanko haketta tulevaisuudessa pelkästään täysperävaunuyhdistelmällä?
Metsähakkeen käyttöä on tarkoitus lisätä niin lämmön, sähkön kuin myös liikenteen biopolttoaineiden tuotannossa. Oksat, kannot ja rangat hakkeeksi ja jatkokäyttöön; ...
Kuljetuskaluston modernisointi tai muutostyö voi olla ratkaisu saatavuuspulaan
Kuljetuskaluston toimitusajat ovat tällä hetkellä pitkiä. Tilanne on ollut heikko koko koronapandemian ajan ja nyt Ukrainan sodan vaikutukset raaka-ainemarkkinaan aiheuttavat ...
Raskas kalusto kelien armoilla – parempaa turvallisuutta ja käytettävyyttä
Kuljetuskaluston talvikelin turvallisuuteen, käytettävyyteen ja kestävyyteen voidaan vaikuttaa huolloilla sekä erilaisilla laitteilla.
Korkean kapasiteetin HCT-yhdistelmät ovat yleistyneet tieliikenteessä
Uuden tieliikennelain myötä 1.6.2020 voimaan astui myös HCT-määräys, jolla on määritetty uudentyyppisten ajoneuvoyhdistelmien tarkemmat tekniset vaatimukset.
Topliftin seinänostokoneikko päällirakentamisen tarpeisiin
Topliftin valmistamat seinänousevat vaunut varustellaan lähes poikkeuksetta yrityksen itse kehittämällä seinänostokoneikolla.
5 askelta kuormausnosturin valintaan
Kuormausnosturi sopii mm. soran, hiekan, rakennusmateriaalien ja -tarvikkeiden käsittelyyn ja sitä voidaan käyttää myös kaivamiseen.
Ajoneuvoyhdistelmien enimmäispituudeksi 34,5 metriä
Valtioneuvoston asetus uusista ajoneuvoyhdistelmien mitoista tuli voimaan 21.1.2019 ja ajoneuvoyhdistelmien suurin sallittu pituus kasvoi.
Alan parhaat koneikot – tehoa ja voimaa työhön
Perävaunujen keskeisiin toimintoihin, kuten lastin purkamiseen ja seinän nostamiseen vaaditaan tehokkaat koneikot.
Kuinka raskaan kaluston mitat ja massat kehittyvät ?
Liikenne- ja viestintäministeriöllä oli vuonna 2018 meneillään hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi.