Kiristyvät turvallisuusvaatimukset nostavat ajoneuvojen hintoja 1.7.2024 alkaen

EU:n uusi kuorma-autojen turvallisuusasetus (GSR-asetus) astuu voimaan heinäkuun alussa. Asetus edellyttää, että kaikissa 1.7.2024 alkaen käyttöön otettavissa raskaissa ajoneuvoissa ja ...

Lue artikkeli

Topliftin rakentaman kaluston käytettävyys perustuu hyvään tarvekartoitukseen

Sujuva arki töissä muodostuu siitä, että ne pienet työntekoon vaikuttavat yksityiskohdat on otettu huomioon, jotta kaikki on mahdollisimman mutkatonta ja ...

Lue artikkeli

Kaluston rakentaminen vaatii automyyjän ja päällirakentajan yhteistyötä

Päällirakenteiden valmistaminen ja muutostyöt vaativat ymmärrystä niin auton kuin alustankin tekniikasta. Tämän vuoksi, kun olet hankkimassa uutta kalustoa, kannattaa varmistaa ...

Lue artikkeli

Hankinta- ja käyttökustannusten tasapainottaminen perävaunua valittaessa

Käymme väliin asiakkaidemme kanssa keskustelua siitä, kannattaako tiettyä ajoa varten valita täysperävaunu vai puoliperävaunu. Laskelmat ovat väliin hyvinkin suoraviivaisia ja ...

Lue artikkeli

Ajetaanko haketta tulevaisuudessa pelkästään täysperävaunu­yhdistelmällä?

Metsähakkeen käyttöä on tarkoitus lisätä niin lämmön, sähkön kuin myös liikenteen biopolttoaineiden tuotannossa. Oksat, kannot ja rangat hakkeeksi ja jatkokäyttöön; ...

Lue artikkeli

Kuljetuskaluston modernisointi tai muutostyö voi olla ratkaisu saatavuuspulaan

Kuljetuskaluston toimitusajat ovat tällä hetkellä pitkiä. Tilanne on ollut heikko koko koronapandemian ajan ja nyt Ukrainan sodan vaikutukset raaka-ainemarkkinaan aiheuttavat ...

Lue artikkeli

Kaluston modernisointi ja kehittäminen auttavat pitämään huolta kustannuskilpailukyvystä

Kalusto kuluu ja laitteet vanhenevat. Raskaankin kaluston kohdalla osa asioista kestää paremmin aikaa ja osa heikommin. Jos jokin osa alkaa ...

Lue artikkeli

Kuljettajan työturvallisuutta voidaan parantaa perävaunun suunnittelulla ja huollolla

Työturvallisuus on asia, joista kuljetusliikkeet eivät halua tinkiä. Kuljettaja on kuljetusliikkeen tärkein resurssi ja tapaturmiin ei ole varaa, jos halutaan ...

Lue artikkeli

Raskas kalusto kelien armoilla – parempaa turvallisuutta ja käytettävyyttä

Kuljetuskaluston talvikelin turvallisuuteen, käytettävyyteen ja kestävyyteen voidaan vaikuttaa huolloilla sekä erilaisilla laitteilla.

Lue artikkeli

Korkean kapasiteetin HCT-yhdistelmät ovat yleistyneet tieliikenteessä

Uuden tieliikennelain myötä 1.6.2020 voimaan astui myös HCT-määräys, jolla on määritetty uudentyyppisten ajoneuvoyhdistelmien tarkemmat tekniset vaatimukset.

Lue artikkeli

Ajoneuvoyhdistelmien enimmäispituudeksi 34,5 metriä

Valtioneuvoston asetus uusista ajoneuvoyhdistelmien mitoista tuli voimaan 21.1.2019 ja ajoneuvoyhdistelmien suurin sallittu pituus kasvoi.

Lue artikkeli

Kuinka raskaan kaluston mitat ja massat kehittyvät ?

Liikenne- ja viestintäministeriöllä oli vuonna 2018 meneillään hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi.

Lue artikkeli